OFFICE MANAGEMENT

Share on Social Networks

Share Link

Use permanent link to share in social media

Share with a friend

Please login to send this document by email!

Embed in your website

Select page to start with

Post comment with email address (confirmation of email is required in order to publish comment on website) or please login to post comment

2. 55 GENERAL MANAGEMENT I E Siapa Yang Perlu Ikut Manajer kantor atau staf yang bertanggung jawab mengelola kantor Who Should Attend Offi ce managers or staffs who have responsibilities for offi ce management 22 Price: IDR 5.200.000,- OFFICE MANAGEMENT

1. 54 GENERAL MANAGEMENT I E 22 OFFICE MANAGEMENT Menjawab Masalah Apa Saat ini kantor berkembang menjadi suatu tempat menerima informasi, mengolah, mendistribusikan, serta menyimpan informasi. Karyawan yang bertugas di bagian administrasi kantor tidak lagi berperan hanya sekedar menyimpan informasi yang diterimanya, namun juga memastikan bahwa informasi yang diterima dan diolah adalah informasi yang akurat, relevan, memadai, dapat diandalkan. Informasi yang kemudian didistribusikan pun harus dapat memenuhi kebutuhan si penerima informasi dalam mengambil keputusan. Di era informasi ini, di mana informasi serba berlimpah maka karyawan harus mampu memilah informasi yang benar-benar relevan, serta mengolahnya menjadi bentuk yang dibutuhkan pada waktu yang ditentukan. Pengetahuan karyawan administrasi mengenai Manajemen Perkantoran sangat diperlukan dalam upaya mengelola kantor sebagai sumber informasi yang efektif dan efi sien. Manfaat Apa Yang Anda Peroleh Setelah selesai mengikuti program ini, peserta diharapkan mampu: • Memahami fungsi administratif sebagai pendukung kegiatan manajemen secara keseluruhan • Memahami cara mengidentifi kasi, menyajikan, dan menyalurkan informasi yang relevan • Memahami cara mengelola kantor agar dapat menjadi ruang kerja penunjang produktivitas kerja Apa Saja Yang Dibahas • Sistem manajemen perkantoran • Fungsi dan peran manajer kantor • Sistem informasi manajemen dan prosedur • Manajemen sumber daya kantor • Metode penyederhanaan kerja • Manajemen lingkungan kerja kantor Problems To Be Addressed Offi ce has become a place to receive, to process, to distribute and to store information. Those who work in the offi ce administrative section are not only dealing with storing the information, but also making sure that the information is accurate, relevant, reliable and suffi cient. The information to be distributed should be appropriate and fulfi lling the needs of the recipient in decision making. In this information era, where the information is over loaded, an employee should be able to short the relevant information and process them in time. Therefore an administrative employee is suggested to obtain knowledge on offi ce management so that the person is capable of managing her/his offi ce as an effective and effi cient source of information. Objectives Having attended this program, the participants are expected to be able to: • Understand administrative function to support the overall management activities • Understand how to identify, prepare and distribute relevant information • Understand techniques to manage the workplace which is capable of supporting work productivity Subjects Covered • Offi ce management systems • The role and function of the offi ce managers • Management information system and procedures • Offi ce supplies management • Work simplifi cation method • Offi ce environment management

Views

  • 477 Total Views
  • 347 Website Views
  • 130 Embeded Views

Actions

  • 0 Social Shares
  • 0 Likes
  • 0 Dislikes
  • 0 Comments

Share count

  • 0 Facebook
  • 0 Twitter
  • 0 LinkedIn
  • 0 Google+

Embeds 2

  • 1 www.ppm-manajemen.ac.id
  • 4 ppm-manajemen.ac.id