EFFECTIVE BUSINESS COMMUNICATION

Share on Social Networks

Share Link

Use permanent link to share in social media

Share with a friend

Please login to send this document by email!

Embed in your website

Select page to start with

Post comment with email address (confirmation of email is required in order to publish comment on website) or please login to post comment

1. 65 PERSONAL EFFECTIVENES I E Menjawab Masalah Apa Hasil suatu riset mengatakan bahwa faktor utama kegagalan suatu bisnis dipengaruhi oleh buruknya komunikasi yang terjadi di perusahaan. Di sisi lain, sebagian besar kehidupan manusia dihabiskan untuk berkomunikasi. Hal ini mengindikasi bahwa komunikasi seperti aliran darah pada tubuh manusia yang sangat penting dan perlu diperhatikan efektivitasnya. Dalam organisasi, komunikasi yang efektif sangat berperan penting terhadap keberlangsungan bisnis, kesejahteraan dan kenyamanan karyawan, serta dapat menciptakan lingkungan bisnis yang kondusif dan saling bersinergi. Permasalahannya, tidak semua individu dilahirkan sebagai komunikator yang baik. Komunikasi yang baik tidak hanya bergantung seberapa baik seseorang dalam menyampaikan pesan. Lebih dari itu, komunikasi adalah sebuah konektivitas antar pribadi yang berdampak kepada kesuksesan karir dan keberlangsungan bisnis pada perusahaan. Pelatihan ini sangat bermanfaat untuk memahami potensi diri dan meningkatkan kemampuan dasar berkomunikasi secara efektif dan berdampak maksimal terhadap sasaran organisasi. Para peserta juga akan memahami pentingnya kemampuan mendengarkan yang baik, kemampuan beradaptasi dengan berbagai tipe lawan bicara baik dari gaya komunikasi, kepribadian dan juga tipe generasi (x,y dan baby boomers ). Manfaat Apa Yang Anda Peroleh Setelah mengikuti program ini, peserta diharapkan: • Mengenali kelebihan dan kekurangan sebagai komunikator dilihat dari setiap peran dalam perusahaan • Membangun pola pikir positif sebagai komunikator • Memahami hambatan dalam berkomunikasi dan cara mengatasinya • Mengembangkan kemampuan beradaptasi dengan berbagai gaya komunikasi, kepribadian, dan generasi (X,Y dan baby boomers ) • Meningkatkan kemampuan komunikasi yang efektif dengan menjadi pendengar partisipatif Problem to be addressed The study show that the main factor of failure of a business is affected by poor communication in the company. On the other hand, the majority of human life is spent to communicate. This indicates that communication such as blood fl ow in the human body that very important and need to be considered the effectiveness. In the organization, effective communication is very important to create sustainability of the business, welfare and comfort of employees, also can create a conducive business environment and synergy each other. The problem is, not all individuals born as a good communicator. Good communication does not only depend on how well a person in conveying the message. Moreover, communication is an interpersonal connectivity impact on career success and sustainability of the company’s business. This training is very useful to understand and mapping potential and increase the basic ability to communicate effectively and have maximum impact on the organization’s objectives. Participants will also understand the importance of good listening skills, ability to adapt to different types of communicant start from communication style, personality and also the type of generation (x, y, and baby boomers). Objectives Having attended this training, it is expected that the participants will be able to: • Identifying strengths and weaknesses as a communicator seen from any role in the company • Establish a positive mindset as a communicator • Understand the barriers in communication and how to overcome them • Develop the ability to adapt to different communication styles, personality, and generations (X, Y and baby boomers) • Improve the ability of effective communication with participative listeners 27 EFFECTIVE BUSINESS COMMUNICATION

2. 66 PERSONAL EFFECTIVENES I E 27 EFFECTIVE BUSINESS COMMUNICATION • Meningkatkan kemampuan berkomunikasi yang impresif melalui optimalisasi komunikasi verbal dan non-verbal • Membangun reputasi dan hubungan kerja yang efektif Apa Saja yang Dibahas • Pemetaan kekhasan dan kekuatan diri • Pola pikir positif memaksimalkan komunikasi yang positif • Observasi lawan bicara • Komunikasi verbal dan non verbal • Formula meningkatkan keterampilan komunikasi secara impresif • Keterampilan mendengarkan aktif • Teknik bertanya dan memberikan feedback • Cara mengatasi hambatan dalam komunikasi dan berbagai tipe lawan bicara • Prinsip effective personal branding Siapa yang Perlu Ikut Manajer, Supervisor, dan Staf yang perlu meningkatkan keterampilan komunikasi • Improving communication skills are impressive through the optimization of verbal communication and non-verbal • Build a reputation and an effective working relationship Subjects Covered • Mapping uniqueness and strengths • Build Positive mindset to maximize positive communication • Observation communicant • Verbal and non-verbal communication • Formula improving communication skills impressively • Participative active listening skills • Techniques asking questions and giving feedback • How to overcome obstacles in communication and various types of communicant • The principle of effective personal branding Who Should Attend Managers, supervisors, and staff who need to improve communication skills Price: IDR 4.400.000,-

Views

  • 571 Total Views
  • 422 Website Views
  • 149 Embeded Views

Actions

  • 0 Social Shares
  • 0 Likes
  • 0 Dislikes
  • 0 Comments

Share count

  • 0 Facebook
  • 0 Twitter
  • 0 LinkedIn
  • 0 Google+

Embeds 2

  • 3 ppm-manajemen.ac.id
  • 4 www.ppm-manajemen.ac.id